Filed under

Räkpaj

Dags för ännu ett recept, denna räkpaj är heeelt otroligt god. Om jag minns rätt så har jag fått receptet av min syster nångång för länge sedan. Risken med att bjuda på den är bara att man alltid får göra den , för alla älskar den. Men den går relativt fort och lätt att göra så det är ett kärt besvär. Smaklig måltid.


Fantastisk Räkpaj
200-300 g Räkor
125g Vitlöksost
2 dl Ost
2 Ägg
Creme fraise
1-2 msk Dill

Pajdeg

2 3/4 dl Vetemjöl
1 krm Salt
90g Smör
1/2 dl vatten

Så här gör man
Gör pajdegen i matberedare eller hur du brukar göra. Tryck ut i pajskalet. Grädda 15 min i 175 grader.
Lägg räkorna i skalet. (Spara några till garnering). Blanda ihop övriga ingredienser och häll över räkorna. Strö ev lite ost på . In i ugnen 25min i 175 grader.
Garnera med räkor och dill.
Njuuut

Comments

No Responses to “ ”

Leave a Reply